Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 27 mei 2020, 15:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 sep 2007, 22:26 
Enigma

Kampeerweekend BX club.

Hier even een verslagje van het kampeerweekend van de BX club. Dit weekend duurde overigens iets langer dan normaal omdat er gevierd werd dat de BX 25 jaar en de BX club 10 jaar bestaat. En dat het weekend dus iets langer dan normaal duurde was wat mij betreft geen enkel probleem. Het beviel uitstekend zelfs !

Ik zelf ben 4 dagen geweest. Dinsdagavond de rommel klaar gezocht en 's nachts nog even gekeken waar de camping lag (niet geheel onbelangrijk) en een route gepland. De volgende dag alle bagage in Criezel gedumpt waarna ik om ca. 11:40 uur vertrok. Op naar Frankrijk ! Onderweg nog een paar keer gestopt om de beentjes te strekken, te tanken en nog even naar de route te kijken. Ik heb zelfs nog een soort schematisch kaartje gemaakt van de route die ik moest volgen als ik van de snelweg richting Parijs af kwam. Echter, toen ik toe was aan dat gedeelte van de reis, leek het alsof mijn kaartje voor geen meter klopte. Later zou blijken dat ik een afslag gemist had. Echter, via allerlei binnendoorweggetjes, kronkelweggetjes, bergweggetjes en andere vage weggetjes toch op de camping aangekomen. Uiteindelijk was dat ook nog sneller dan verwacht. Ik gokte namelijk 8 uur onderweg te zijn, maar het werden er 7 1/2.

Afbeelding
De zelf-gefabriceerde, schematische routebeschrijving

Na het inschrijven en betalen ben ik maar zo snel mogelijk begonnen met het opzetten van de tent. Dit omdat ik er geen behoefte aan had om in het donker een tent op te zetten. Dit was een goed besluit, want tegen de tijd dat ik m'n tent opgezet had begon het te schemeren en toen ik m'n kampeerspulletjes in de tent gezet had, was het donker. Helaas was het toen te laat om nog naar een restaurantje te gaan om daar wat te eten, dus heb ik zelf een prakje gekookt in de centrale tent. Na het eten heb ik vervolgens nog even lekker gezeten en geouwehoerd met wat anderen (met name de grappen en grollen van Thijs vielen in de smaak) om vervolgens mijn tent op te zoeken om een stukje te gaan slapen.

De volgende dag (donderdag) had iemand het plan opgevat om naar het monument 'Long Term Parking' in Toiles de Jouy te gaan. De route hier naar toe werd gepland met een routeplanner die niet geheel bedoeld was voor auto's. Daarom werden we langs de meest vreemde wegen geleid. Van achterbuurt tot Peripherique en van landweggetje tot tolweg. Onderweg werden er daardoor onbedoeld ook verschillende dorpjes en plaatsen aangedaan waar we soms gewoon rechtsomkeert maakten om meteen de snelweg weer op te rijden. Toen we, na een uur of anderhalf te hebben gereden, eindelijk aankwamen bij het monument aankwamen, bleek het park waarin dit stond dicht te zijn. Dat was een goede reden om even over de muur te gluren en in de verte, tussen de bomen konden we nog net iets ronds onderscheiden. Dit was een wiel van 1 van de ingemetselde auto's. Wegens de afstand konden we in de verste verte niet ontdekken om wat voor auto het precies ging.

Afbeelding
Sterk ingezoomde foto van 'Long Term Parking'

Aangezien er in Toiles de Jouy verder niets te doen was, besloten we maar weer terug te gaan. Nu werd er echter eerst een kaart geraadpleegd om zo een wat betere route te vinden. Helaas was dit ook niet geheel succesvol, want er moest nog verschillende malen gestopt worden om te kijken waar we heen moesten. Ook begon het verkeer steeds drukker te worden omdat het tegen spitsuur aan liep. Door de drukte verloor ik op een gegeven moment ergens onder Parijs de rest uit het oog terwijl de camping toch echt ergens boven Parijs lag. Op de gok heb ik nog wat rondgereden, maar aangezien ik al vrij snel door had dat lukraak wat rondrijden weinig zinvol was, ben ik maar gestopt op een parkeerplaats. In de hoop dat iemand mij zou bellen heb ik vervolgens maar m'n telefoon aan gezet en ben een plasje gaan plegen, maar m'n telefoon zweeg in alle talen. Aangezien ik geen telefoonnummers had van de rest die mee was, heb ik Roel maar gebeld. Hij heeft vervolgens het nummer van Pytrick doorgegeven zodat ik die kon bellen. Echter, Pytrick was de rest ook al kwijt geraakt en stond op dat moment in het centrum van Parijs, dus ik moest dus zelf maar een beetje zorgen dat ik terug kwam op de camping. Zo gezegd, zo gedaan. Eerst maar eens aan een voorbijganger in steenkolen-Frans gevraagd waar ik was (ik had echt geen idee!) en hoe ik op de Camping aan moest komen. Helaas kon die Fransoos me alleen uitleggen in welke richting Parijs lag. Aangezien ik toch wel redelijk in die richting moest wezen, ben ik daar maar heen gereden. Vanzelfsprekend reed ik hierbij ook nog een keertje verkeerd, maar uiteindelijk kwam ik toch uit op een drukke weg die best wel eens bij Parijs kon horen. Aangezien ik geen flauw idee had hoe ik verder moest, ben ik gestopt bij een tankstation en heb daar een taxichauffeur aangesproken. Gelukkig wist hij mij exact te vertellen hoe ik rijden moest en legde dit ook zeer duidelijk uit. Dit ondanks dat mijn Frans niet veel verder reikt dan trottoir, garage, paraplu en deux chevaux en de taxichauffeur bij wijze van spreken niet eens wist dat er ook nog andere talen dan Frans bestonden. Na deze uitleg vervolgde ik mijn weg. Net als de 7.000.000 andere automobilisten die via dezelfde 3 rijstroken die ik in beslag nam van A naar B probeerden te komen. Tevens reed ik nog een keer of 3 verkeerd. Het enige wat wel goed ging was dat ik een bordje zag wat ik de dag ervoor over het hoofd gezien had waardoor ik nu iets aan mijn zelf-gefabriceerde, schematische routekaart had en vrij eenvoudig de camping kon vinden.

Afbeelding
De routebeschrijving van de taxichauffeur

Toen ik op de camping aan kwam was het echter wel zo laat dat het geen zin meer had om naar een gezellig restaurantje te gaan om daar wat te eten. Wat ik die avond wel gegeten heb ben ik inmiddels alweer vergeten, maar het was dus niet in een restaurantje helaas. Ik had namelijk vernomen dat er meestel gegeten werd in een restaurantje waar een fraai uitziende Française werkte. Dit moest ik dus weer missen. Gelukkig was het die avond wederom gezellig en waren Thijs z'n grappen, grollen en sterke verhalen nog niet op.

De volgende dag (vrijdag) was het echt tijd om eens boodschappen te gaan doen. Echter, aangezien mijn richtingsgevoel nog slechter is dan dat van de gemiddelde baksteen (als een baksteen zijn steun verliest, valt deze meteen. Als ik mijn steun verlies, moet ik eerst even nadenken in welke richting ik ook alweer hoor te vallen) heb ik Leon Jeuken meegevraagd als navigator. Gelukkig had die wel zin om even mee te gaan, dus ik kon in ieder geval iemand de schuld geven als we zouden verdwalen (geintje Leon!).

Bij de supermarkt aangekomen bleek dat deze wel heel erg groot was. Er was onder andere een boekenafdeling waar ik een leuk 2cv boek gescoord heb (wel Frans, dus geen idee wat er in staat) en er was een autotechnische afdeling waar ik een speciale sleutel gescoord heb voor de olie-aftapplug van Criezeltje. Verder heb ik nog wat drank (sap en whisky) en lekkers (nootjespul, roquefort en chinees brood) gekocht en wellicht nog wat dingen die ik al vergeten ben. Na het boodschappen doen in 1 keer terug gereden naar de camping (een unicum).

Op de camping aangekomen bleek dat een groot deel van de kamperende BX-fans naar een restaurantje gingen om wat te eten. Niet hetzelfde restaurantje als eerst, maar wel een goed restaurantje, zo zou later blijken. Wouter Bregman reed met mij mee voor als ik de rest weer eens kwijt zou raken. Helaas duurde het een beetje lang voor we er aan kwamen omdat de DS van Mike wat tapeinden van de linker aandrijfas verloor onderweg en de hele colonne halverwege terug keerde om hem te assisteren. Mike is met zijn DS terug gereden naar de camping, en de colonne die ter assistentie mee kwam heeft de weg richting het restaurantje weer vervolgd.

Via allerlei weggetjes, straatjes, dorpjes en zandpaadjes zijn we uiteindelijk bij het restaurantje aangekomen. We reden duidelijk niet via de snelste weg, want hemelsbreed was de afstand 8 km en daar hebben we ongeveer een uur over gedaan. Schijnbaar had Mike samen met zijn 'chauffeurs' wel de snelle route gevonden, want die kwam niet zo heel veel later aan rijden. het restaurantje was overigens gevestigd in een erg oud, mooi pand en de indeling was volgens mij in de loop der jaren niet zo heel erg veel gewijzigd. Waarschijnlijk viel een deel van het meubilair zelfs onder de categorie 'antiek', maar het zat er niet minder goed om. De pizza's, snacks en andere drankjes (de menukaart was niet antiek) smaakten erg goed en nadat iedereen vol zat keerden we terug richting de camping.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een paar foto's van het restaurantje

Vreemd genoeg duurde de terugrit minder lang. Terug op de camping natuurlijk weer even gezellig gezeten (dit keer wel op een andere plek wegens Fransozen die over geluid klaagden) en gezopen (de whisky smaakte niet verkeerd). Helaas smaakte de zak zonnebloempitten die ik eerder die dag gekocht had voor geen meter.

De volgende dag (zaterdag) kwam Daan aan in zijn 'nieuwe' Eend. Echt een gave wagen (sorry, maar de 2cv staat bij mij toch echt boven de BX). Samen zijn we nog even naar de grote supermarkt gegaan om een tent te kopen. Daan had namelijk een tent zonder stokken meegenomen. Om eindelijk weer eens in een Eend te rijden was echt super ! Ik heb me heerlijk vermaakt.

Afbeelding
De Eend van Daan naast Criezel

Die dag stond er een puzzelrit op het programma. Het doel was een bepaalde route in zo min mogelijk kilometers te rijden. Gelukkig wou Leon weer met me mee om te navigeren. Onderweg kwamen we nog een prachtige BX D tegen die waarschijnlijk als trouwauto gebruikt is. De strikjes en andere franje zaten er namelijk nog op en hij zag er heel netjes gepoetst uit ! Ook hebben we het stadje Creil aangedaan om daar wat kaartjes voor de thuisbasis te kopen en te posten. het leuke is dat in Nederland ook een plaats ligt die Creil heet en heel toevallig werk ik daar. In Creil kunnen mijn collega's dus een kaart verwachten die gepost is in Creil. Uiteindelijk bleek ik met de puzzelrit aardig in de middenmoot te zitten en dat vind ik niet verkeerd ! Als prijs kregen Leon en ik een flesje wijn en een blikje koekjes met daarop een paar 2cv's afgebeeld.

Afbeelding
Leon naast de BX D

's Avonds, na de puzzelrit en de bijbehorende prijsuitreiking, was het tijd voor de BBQ. De barbecue moest iedereen zelf regelen, het vlees en andere etenswaar werd door de club aangeleverd. Dat was dus heel goed geregeld ! Natuurlijk ging de BBQ met de nodige drank gepaard en kwam het kleine jongetje in de grote kerels boven dus er werd ook aardig fikkie gestookt waarbij er een half bos, liters PPO (Puur Plantaardige Olie, alternatief voor diesel), een compleet wegwerpservies, een nagenoeg volle zak zonnebloempitten, een oud luchtfilter, restjes eten, whisky en nog veel meer zooi enthousiast opgestookt werd. En natuurlijk werd het laat. Heel laat …

De volgende ochtend (zondag) was het helaas alweer tijd om op te ruimen, in te pakken en naar Nederland te vertrekken. Ik was de laatste die die dag zou vertrekken. Echter, toen ik op het punt stond om te vertrekken kwam Karel terug gescheurd. Het bleek dat Roel last had van een geknapte HD leiding. Al gauw werd geregeld dat hij opgehaald zou worden door een delegatie die pas de volgende dag of later naar Nederland zou gaan, dus ik kon met een gerust hart vertrekken richting Nederland. Vanzelfsprekend kostte het me enige moeite de A1 naar Lille te vinden, maar dat was te verwachten. Later onderweg heb ik waarschijnlijk een bordje dat verwees naar 'Anvers' (Antwerpen) gemist, want op een gegeven moment reed ik richting Brussel. Ik was schijnbaar niet de enige, want ook Karel kwam ik tegen op diezelfde weg. We hebben tot Breda samen gereden. Daar ging hij de snelweg af terwijl ik door reed naar Fryslân. Onderweg nog even bij een Hajé-restaurant gegeten (ik had nog wat geld over) en om ca. 21:30 veilig thuis aangekomen.

Luctor et emergo !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 sep 2007, 22:55 
Taxismurf

Leuk verslag 2 cv :D en moeilijke kaarten en routebeschrijvingen :shock:

voor nog meer historie klik je hier , het buzzybee documentatie centrum , members only

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 sep 2007, 22:59 
Oud-Roerganger

Zorg er eens voor dat het meisje met het rode topje hier lid word! De rest lees ik morgen wel :herie:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
Ongelezen berichtGeplaatst: 08 sep 2007, 23:00 
Enigma

wietze schreef:
Leuk verslag 2 cv :D en moeilijke kaarten en routebeschrijvingen :shock:

Waarom denk je dat ik altijd de weg kwijt ben ;)

Alexxxxx schreef:
Zorg er eens voor dat het meisje met het rode topje hier lid word! De rest lees ik morgen wel :herie:

Zo'n reactie had ik wel verwacht van jou :P

Luctor et emergo !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur