er rijden heelveel trekker+oplegger+wipkar in zweden.
dat zijn voornamelijk finnen. dat soort combi's worden vooral gebruikt voor het transport op/naar noorwegen. wipkar laten staan/lossen aan de grens, en met 17mtr noorwegen in.
wij zouden ook met trekker+oplegger+wipkar kunnen rijden, maar daarvoor ontbreekt het ons aan tijd. het omkoppelen duurt telang, en door het zwaardere gewicht hebben wij teveel tijd verlies. wij rijden daarom met 13,60 trailers.
de logistiek in scandinavie zit ook anders in elkaar. de klanten in het zuiden kopen in in europa, en verkopen het door naar het noorden. dat werkt zo, omdat het bijna postorder bedrijven zijn. in het zuiden hebben ze voorraad. het noorden bestelt, en heeft dat binnen 1-2-3dagen in huis.
doordat het doorverkocht word, word er ook overgeladen. in een 24mtr combi van 4,5mtr hoog kan je meer kwijt, als in een 25,25mtr combi van 4,20.
de reden dat je als nederlander onder in zweden blijft is daarom ook logisch. ten eerste laad je teweinig, zit je met het gewichtsprobleem, en verlies je in tijd.
80% van al de zweedse 24mtr combi's zijn lijnauto's.
ja, foto's van die as die er ergens achteraan hangt heb ik ook.
wij rijden er ook mee, met 13,60 trailers, maar je bedoel vast die lange zweedse trailers.
