Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 27 sep 2020, 09:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 nov 2010, 22:15 
Oud-Roerganger

De voorzitter van de Belgische Lada Niva club (sinds vandaag ook lid alhier) houd zaterdag volgens mij grote uitverkoop bij hem thuis. Ik ga er een differentieel halen, samen met 2cv in de BX (en ik reken op ladafanaat), en dan eerst ook nog even langs Van Riel voor de hele bijzondere Niva's te bekijken... De vijfdeurs en de ambulance. In Kessel zullen we nog enkele andere Nederlanders met Niva's treffen, die onderdelen gaan halen.

Heb er zin in!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 nov 2010, 22:16 
Enigma

Hopen dat de BX geen panne krijgt :')

Luctor et emergo !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 nov 2010, 07:46 
Rups

het gaat er niet zozeer om dat ik uitverkoop houd. Er staat hier altijd wel één of andere Niva waar wat moet aan gebeuren. Zaterdag is het toevallig heel erg druk. Zo staat bijvoorbeeld deze Niva hier ook. Iemand komt haar Niva oppikken samen met Hades, de eigenaars van de DakarNiva komen mee sleutelen, er komt nog iemand mee sleutelen aan de DakarNiva, Alex komt een diff oppikken enz enz. Het wordt hier dus inderdaad wel een NL invasie :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 nov 2010, 13:04 
Oud-Roerganger

Worden meer Nederlandse Niva liefhebbers bij elkaar dan bij de laatste NL Niva meeting :lol:

Van Riel is inmiddels op de hoogte van onze komst :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 nov 2010, 22:44 
Oud-Roerganger

Net weer thuis aangekomen, topdag achter de rug! Foto's volgen, in ieder geval van mijn kant, later, misschien dat 2cv of Ladafanaat nu al wat hebben?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 nov 2010, 23:20 
Enigma

Wat in het vat zit ...

En mijn foto's zijn toch niet mooi :oops:

Luctor et emergo !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 nov 2010, 20:14 
Bijenkoningin

Ik zal zo eens kijken of ik ze online kan zetten.

Mijn fotoalbum: http://picasaweb.google.com/ladafanaat

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 nov 2010, 21:04 
Bijenkoningin

Bij deze:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alex zei dat hij toch liever had dat er sneeuw lag (ofzo iets)
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 nov 2010, 21:26 
Oud-Roerganger

Ik was juist blij dat er GEEN sneeuw lag! :wezli:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 nov 2010, 21:38 
Bijenkoningin

Alex Miedema schreef:
Ik was juist blij dat er GEEN sneeuw lag! :wezli:

:huh: Oh ...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 nov 2010, 23:04 
Enigma

Ik heb ook enige foto's gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding
De vierdeurs Niva wordt onderzocht door Ladafanaat.

Afbeelding

Afbeelding
De vijfdeurs Niva waar Alex in zat.

Afbeelding

Afbeelding
Het viel mij op dat de draagarmen veel dunner zijn dan bij een BX en ook anders (zwaarder!) belast worden. Overigens ga ik er absoluut van uit dat spul sterk genoeg is hoor.

Afbeelding
Een ... eh ... voertuig ! :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wat bijbehorende plaatjes.

Luctor et emergo !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 nov 2010, 23:08 
Enigma

Afbeelding
Op de vierdeurs Niva zit een vergelijkbaar plaatje.

Afbeelding

Afbeelding
Een bagger-Suzuki ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een RC-mijnenveger.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een Mercedes die opgeknapt wordt.

Meer foto's heb ik niet van die dag.

Luctor et emergo !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 nov 2010, 11:00 
Oud-Roerganger

Afgelopen zaterdag was ik al vroeg onderweg. De eerste stop was om negen uur in Joure, waar ik overstapte in de BX van 2cv, een dieselmotor is toch wel fijn als je naar België wilt. Toevallig heeft 2cv in zijn Citroën BX dezelfde 1.9 PSA dieselmotor zitten die eind jaren '90 ook in de Lada Niva leverbaar was, dus wat dat betreft past hij wel in het plaatje. De break versie van de BX, gebouwd door Heuliez (wat tegenwoordig onderdeel is van Irisbus, en daarmee van Iveco, wat weer een onderdeel is van de FIAT groep), van 2cv is zo bijzonder, dat hij niet bevroren is, ook als alle andere auto's in de straat dat wel zijn. Dat scheelde weer krabben, zodat 2cv rustig aan tijd had om zijn sokken aan te trekken.
Afbeelding
Afbeelding

Toen er een oude Peugeot in beeld kwam moest en zou die op de foto van 2cv. Aanvankelijk weigerde ik, zijn ramen waren te vies, en de ruitenwissersproeier deed het tijdelijk even niet, maar als compromis heb ik hem door het zijraam geschoten, kunnen we meteen zien hoe blij 2cv hier van word ;)
Afbeelding

Rond een uur of elf kwamen we aan in Valburg, waar we Ladafanaat op pikten. Maar niet voordat er getankt was, wat mij de gelegenheid gaf weer even vlug wat plaatjes te schieten.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 nov 2010, 17:15 
Oud-Roerganger

Volgende stop: Autobedrijf Jan van Riel in Riel. Eerst even een rondje over het terrein gelopen.

Afbeelding
Afbeelding
Een amfibisch ruipsvoertuig uit Kroatië, met daarin apparatuur om mijnen op te sporen. Het werd ook voor andere grondmetingen gebruikt.

Afbeelding
Suzuki Samurai

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nog een rupsvoertuig om mijnen op te sporen, maar deze gaat iets anders te werk: hard met de kettingen op de grond slaan, en als je een mijn tegen komt ontploft hij. Het is dan ook een op afstand bestuurd voertuig. Deze is ook afkomstig uit Kroatië, en staat klaar voor transport weer terug die kant op, is door een Kroaat gekocht.

Hierna ons binnen gemeld, we werden al verwacht. Men had de beide Niva's waar we voor kwamen de nacht van te voren even binnen gezet, zodat het geen besneeuwde foto's zouden worden! We kregen de melding dat de sleutels er in zaten, en we onze gang mochten gaan... Dit lieten we ons natuurlijk geen twee keer zeggen. Na het fotograferen kregen we ook nog eens een lekkere bak koffie. Autobedrijf van Riel, heel erg bedankt voor de gastvrijheid! En mocht iemandinteresse hebben in één van de twee lange Niva's, even contact opnemen met dit autobedrijf dus!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 30 nov 2010, 17:46 
Oud-Roerganger

De eerste Niva die we 'onder handen' namen was de ambulance. Deze heeft zijn Bosnische kenteken nu nog, maar ik meen dat een Nederlandse aan is gevraagd. Het verschil met een Nederlandse ambulance is schrikbarend groot. Een brancard, brandcardschaal, zakje met gaasjes, verplegersstoel, sirene, zwaailamp en portofoon, daarmee houdt de inrichting wel op. Bijzonder is dat dit er nog wel allemaal in zit. De brancard is echter niet berekend op lange Nederlanders, dus heel geschikt als camper is hij helaas niet. De achterdeur moet van het slot gehaald worden door vanaf de bijrijdersstoel je hand door het schuifraam in de scheidingswand te steken. Ook bijzonder: de ambulance heeft een trekhaak! Weet iemand waar dit voor is? Ter plekke zei ik gekscherend dat het voertuig waarschijnlijk in een dorp gevestigd was, en daar tegelijk ook de brandweerwagen was, en dat er dus een pomp op aanhangwagen meegevoerd kon worden. Ik heb lang nagedacht, maar kan geen betere verklaring vinden.

De ambulance is gebaseerd op het chassis van de verlengde Niva, de 2131. Hij heeft dezelfde 1690 cc benzinemotor met vijf versnellingsbak als zijn kleine broertjes. De ambu is van bouwjaar 2009, autobedrijf Van Riel vraagt er 10.000 euro (ex btw) voor.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur