Alexxxxx schreef:
Ruitenwissers, kachel en claxon werken weer, dashboardkastje is weer gemonteerd, en de auto was nu WEL net ipv de puinzooi die ze vorige week afleverden (had alles exact zo gelaten)
De benzinemeter en motortemperatuurmeter is m niet gelukt, en bij het proberen dat wel te doen is de toerenteller overleden

En het stangetje voor de motorkap waren ze kwijt geraakt, mag ik zelf oplossen. Verder leken ze nogal pissig over dat ik had geklaagd, maar volgens mij was mijn klacht best terecht

De Niva gaat vanaf nu in onderhoud bij de Lada dealer. Grootste probleem daar was op onderdelen wachten, maar onderdelen regel ik nu toch al zelf. ZX ga ik vandaag schorsen.
Mooi dat er in elk geval al wat meer opgelost is en dat je in elk geval veilig op weg kunt.
Veel bedrijven kunnen er niet tegen als je klaagt, ookal is je klacht volledig terecht. Valt me nog mee dat ze in elk geval wel iets hebben opgelost.
Bodembescherming ook teruggekregen/teruggemonteerd?
Benzinemeter en motortemperatuurmeter zou je zelf kunnen nakijken. In principe werken die systemen bij veel autos vrij simpel: sensor is niet meer dan een variabele weerstand. De meter zelf is een soort voltmeter. Vaak door middel van een bimetaaltje. Kans dat het bij jou niva ook zo werkt. Maargoed ik weet niet hoe ver je eigen technische kennis reikt om dat systeem na te lopen.
Zou wel voorlopig even een jerrycan meenemen met een paar liter benzine erin. Maar dat lijkt me logisch

ZX kun je via internet schorsen, weet niet of je dat wist.
De niva is in elk geval gered!