Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 19 okt 2020, 16:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: gePhotoshopte DAF's
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 okt 2008, 14:54 
Oud-Roerganger

Paccar zla wel gek zijn om nog een merk op de amerikaanse markt te brengen, en de europee torpedo markt is te klein om een normaalstuur model te rechtvaardigen. En er bestaan inderdaad Kenworths met de XF cabine, maar dat zijn oilfieldtrucks, en GEEN 6x4 trucks voor wegtransport.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 okt 2008, 15:01 
Duizendpoot

De Daf torpedo is inderdaad al zeker anderhalf jaar oud. Als hij al zou bestaan had de typeaanduiding trouwens XN moeten zijn. Een detail klopt ook nog niet.......hoe gaat de kap open? Scharnierpunt?
Volvo en Scania hebben trouwens ook niet voor niets de torpedo's uit hun programma gehaald. Als het voor bestaande modellen al niet meer rendabel is om ze te bouwen zal Daf zeker geen nieuw model ontwikkelen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 okt 2008, 11:37 
Glimworm

Alexxxxx schreef:
Paccar zla wel gek zijn om nog een merk op de amerikaanse markt te brengen, en de europee torpedo markt is te klein om een normaalstuur model te rechtvaardigen. En er bestaan inderdaad Kenworths met de XF cabine, maar dat zijn oilfieldtrucks, en GEEN 6x4 trucks voor wegtransport.

dat van die oilfieldtrucks klopt heeft ook al in ts gestaan jaren terug.
wta ik bedoel is dat er weldegelijk een aantal gewoen xf ssc exemplaren verkocht schijnen te zijn naar de u.s
net zoals er verscheidene scania,s in de states rondrijden(ja en neiet alleen t modellen)
volvo heeft daar een hele vette poot aan de grond met zijn vn serie,s waarvan overgens een heleboel componenten afkomstig zijn uit de fh serie,s

wat daf xf ssc betreft ik heb ooit een plaatje gezien van een witte xf ssc of een 95 ssc
op een drieassig trekkerchassis met een 40ft boxtrailer erachter met amerikaans kenteken en met aangepaste verlichting......ook de achtergrond zag er redelijk amerikaans uit weet ik mij te herinneren.
dus schiet mij maar lek als het niet zo zou zijn/kunnen.
kan alleen neregns meer dat plaatje terugvinden...staat in mij oude computer avn vier jaar terug.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 feb 2009, 21:28 
Bezige Bij

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 feb 2009, 21:54 
Duizendpoot

Inderdaad jammer dat de XF niet met dagcabine leverbaar is, zoals vroeger de 95. Ziet toch niet slecht uit, en bij de concurrentie zijn wel korte varianten van de grote cabine leverbaar.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 feb 2009, 22:01 
verdwaalde Nederduitser

Laurent schreef:
Volvo en Scania hebben trouwens ook niet voor niets de torpedo's uit hun programma gehaald. Als het voor bestaande modellen al niet meer rendabel is om ze te bouwen zal Daf zeker geen nieuw model ontwikkelen.

Tussen "niet rendabel" en "niet rendabel genoeg" zit een groot verschil...
Als ik kijk hoeveel Scania neuzen er rondlopen, is toch een behoorlijk aantal.

Laurent schreef:
Inderdaad jammer dat de XF niet met dagcabine leverbaar is, zoals vroeger de 95.

Estepe bellen, die doen het vast wel :D

Ik begrijp het besluit bij Scania ook niet helemaal, als het er zo weinig zijn hadden ze het ja ook via Laxa kunnen aanbieden. Wordt het iets duurder van, maar dan blijft het ook een niche-product.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 feb 2009, 22:12 
Duizendpoot

Ik denk alleen dat een cabine aan de achterkant inkorten goedkoper is dan aan de voorkant een neus eraan.
Kijk maar eens bij de andere merken hoeveel kippers, mixers, enz. hoeveel er met een korte grote cabine rondrijden in vergelijking tot de kleinere.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 feb 2009, 22:15 
Oud-Roerganger

wel vaak een smalle (lees: distributie) versie van de grote cabine... MAN TGS, volvo/terberg FM, Scania P, MB Axor, DAF CF

en als we in nederland iveco neusjes kunnen maken, en er een markt vor is, kan het met scania ook.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 feb 2009, 22:23 
Duizendpoot

Misschien valt het in NL niet zo op, maar in Duitsland en Zwitserland bijvoorbeeld zijn de meeste kippers, mixers, enz MB Actros, Volvo FH, MAN TGA, TGX. Volvo FM zie je bijvoorbeeld weinig en een Axor heb ik hier nog nooit gezien

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 feb 2009, 22:23 
verdwaalde Nederduitser

Is een beetje vreemd, de P van Scania doet het goed, de FM en de CF zeker ook, maar bij Mercedes wordt liever de dagcabine Actros gekocht dan de Axor. Is de Axor zo krap, of maakt het in prijs wellicht haast niets uit.

Markt is er zeker, kijk maar naar de firma's die een standaard R naar neus laten ombouwen. Zouden vast nog meer laten doen als het betaalbaarder zou zijn. Denk alleen dat je na die ombouw geen garantie van de originele OEM meer hebt, dat is natuurlijk niet zo fijn.
Neusje erbij is zeker duur, je moet de cabine met ophanging verschuiven, stuurinrichting veranderen, neus plaatsen en je zit met een herkeuring waarschijnlijk. Inkorten gaat waarschijnlijk zonder keuren, maar moet natuurlijk wel vakkundig gebeuren.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 feb 2009, 22:35 
Duizendpoot

De Actros en de Axor zijn natuurlijk niet te vergelijken. De Axor is veel krapper omdat de cabine smaller is (kijk maar naar die enorme spatbordverbreders). Daarnaast is de Axor alleen met een 6cylinder lijnmotor te krijgen waardoor je een enorme motortunnel hebt (vanwege de breedte heeft de V-motor geen plaats, anders had je weer een ander probleem). Ik weet niet zeker of in de Axor ook EPS leverbaar is, maar de hydraulische schakeling zoals hij ook in de Atego (in de Actros ook leverbaar maar zelden verkocht) is een ramp. Gegarandeerd blauwe vingers, als je niet oppast zit je klem tussen de pook en het dashbord)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 feb 2009, 12:07 
Lieveheersbeestje

Afbeelding

Zoiets? Deze XF 6x4x2 is niet gephotoshopped maar rijd al 5 jaar bij gebr Beijer in Soest, cabine aanpassing is gedaan bij Estpé.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 feb 2009, 12:55 
B-bee

klopt helemaal.... is dan volgens mij de enige in nederland....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 feb 2009, 13:43 
Bijenkoningin

Alexxxxx schreef:
wel vaak een smalle (lees: distributie) versie van de grote cabine... MAN TGS, volvo/terberg FM, Scania P, MB Axor, DAF CF

en als we in nederland iveco neusjes kunnen maken, en er een markt vor is, kan het met scania ook.

De Volvo/Terberg FM en Scania P zijn (bij mijn weten) niet smaller dan respectievelijk de FH- en R-cabine.

In het geval van de DAF XF die ze hier met alle geweld in willen korten snap ik niet waarom, maar misschien beperk ik me dan teveel tot de NL-markt, hoor. In omstandigheden waarbij een dagcabine 'noodzakelijk' is, volstaat een 'kleinere' dagcabine toch ook wel, zou je zo zeggen? :? In mijn beleving stap je bij het werk waarbij een dagcabine 'nodig' is vele malen in en uit en zou de lagere instap van een CF, FM of P toch ook een 'must' moeten zijn.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 feb 2009, 18:26 
Duizendpoot

Dat valt mij ook vooral in het buitenland op. Hier in Zwitserland worden supermarkten bevoorraadt door XF SpaceCabs, terwijl in Nederland daar een CF dagcabine voor wordt gebruikt. En het nut van Sisu 5assers met slaapcabine snap ik ook nog steeds niet. Dan zou ik liever wat minder lengte hebben. Lijkt mij handiger op bouwplaatsen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur