Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 19 okt 2020, 16:49

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: gePhotoshopte DAF's
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 okt 2008, 14:54 
Offline
Oud-Roerganger
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2003, 13:56
Berichten: 172826
Paccar zla wel gek zijn om nog een merk op de amerikaanse markt te brengen, en de europee torpedo markt is te klein om een normaalstuur model te rechtvaardigen. En er bestaan inderdaad Kenworths met de XF cabine, maar dat zijn oilfieldtrucks, en GEEN 6x4 trucks voor wegtransport.

_________________
Meer curiositeiten en actualiteiten op bedrijfswagengebied zien? Klik dan eens door naar alexmiedema.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: gePhotoshopte DAF's
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 okt 2008, 15:01 
Offline
Duizendpoot

Geregistreerd: 11 aug 2008, 10:43
Berichten: 1906
Woonplaats: Luzern
De Daf torpedo is inderdaad al zeker anderhalf jaar oud. Als hij al zou bestaan had de typeaanduiding trouwens XN moeten zijn. Een detail klopt ook nog niet.......hoe gaat de kap open? Scharnierpunt?
Volvo en Scania hebben trouwens ook niet voor niets de torpedo's uit hun programma gehaald. Als het voor bestaande modellen al niet meer rendabel is om ze te bouwen zal Daf zeker geen nieuw model ontwikkelen.

_________________
Saurer on tour, volg ons op www.saurerlkw.ch


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: gePhotoshopte DAF's
Ongelezen berichtGeplaatst: 07 okt 2008, 11:37 
Offline
Glimworm

Geregistreerd: 29 sep 2008, 19:23
Berichten: 46
Alexxxxx schreef:
Paccar zla wel gek zijn om nog een merk op de amerikaanse markt te brengen, en de europee torpedo markt is te klein om een normaalstuur model te rechtvaardigen. En er bestaan inderdaad Kenworths met de XF cabine, maar dat zijn oilfieldtrucks, en GEEN 6x4 trucks voor wegtransport.

dat van die oilfieldtrucks klopt heeft ook al in ts gestaan jaren terug.
wta ik bedoel is dat er weldegelijk een aantal gewoen xf ssc exemplaren verkocht schijnen te zijn naar de u.s
net zoals er verscheidene scania,s in de states rondrijden(ja en neiet alleen t modellen)
volvo heeft daar een hele vette poot aan de grond met zijn vn serie,s waarvan overgens een heleboel componenten afkomstig zijn uit de fh serie,s

wat daf xf ssc betreft ik heb ooit een plaatje gezien van een witte xf ssc of een 95 ssc
op een drieassig trekkerchassis met een 40ft boxtrailer erachter met amerikaans kenteken en met aangepaste verlichting......ook de achtergrond zag er redelijk amerikaans uit weet ik mij te herinneren.
dus schiet mij maar lek als het niet zo zou zijn/kunnen.
kan alleen neregns meer dat plaatje terugvinden...staat in mij oude computer avn vier jaar terug.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: gePhotoshopte DAF's
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 feb 2009, 21:28 
Offline
Bezige Bij
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 jan 2009, 15:24
Berichten: 427
Woonplaats: Limmen
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: gePhotoshopte DAF's
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 feb 2009, 21:54 
Offline
Duizendpoot

Geregistreerd: 11 aug 2008, 10:43
Berichten: 1906
Woonplaats: Luzern
Inderdaad jammer dat de XF niet met dagcabine leverbaar is, zoals vroeger de 95. Ziet toch niet slecht uit, en bij de concurrentie zijn wel korte varianten van de grote cabine leverbaar.

_________________
Saurer on tour, volg ons op www.saurerlkw.ch


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: gePhotoshopte DAF's
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 feb 2009, 22:01 
Offline
verdwaalde Nederduitser

Geregistreerd: 13 okt 2007, 18:21
Berichten: 81539
Woonplaats: Friedrichshafen
Laurent schreef:
Volvo en Scania hebben trouwens ook niet voor niets de torpedo's uit hun programma gehaald. Als het voor bestaande modellen al niet meer rendabel is om ze te bouwen zal Daf zeker geen nieuw model ontwikkelen.


Tussen "niet rendabel" en "niet rendabel genoeg" zit een groot verschil...
Als ik kijk hoeveel Scania neuzen er rondlopen, is toch een behoorlijk aantal.

Laurent schreef:
Inderdaad jammer dat de XF niet met dagcabine leverbaar is, zoals vroeger de 95.


Estepe bellen, die doen het vast wel :D

Ik begrijp het besluit bij Scania ook niet helemaal, als het er zo weinig zijn hadden ze het ja ook via Laxa kunnen aanbieden. Wordt het iets duurder van, maar dan blijft het ook een niche-product.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: gePhotoshopte DAF's
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 feb 2009, 22:12 
Offline
Duizendpoot

Geregistreerd: 11 aug 2008, 10:43
Berichten: 1906
Woonplaats: Luzern
Ik denk alleen dat een cabine aan de achterkant inkorten goedkoper is dan aan de voorkant een neus eraan.
Kijk maar eens bij de andere merken hoeveel kippers, mixers, enz. hoeveel er met een korte grote cabine rondrijden in vergelijking tot de kleinere.

_________________
Saurer on tour, volg ons op www.saurerlkw.ch


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: gePhotoshopte DAF's
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 feb 2009, 22:15 
Offline
Oud-Roerganger
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 apr 2003, 13:56
Berichten: 172826
wel vaak een smalle (lees: distributie) versie van de grote cabine... MAN TGS, volvo/terberg FM, Scania P, MB Axor, DAF CF

en als we in nederland iveco neusjes kunnen maken, en er een markt vor is, kan het met scania ook.

_________________
Meer curiositeiten en actualiteiten op bedrijfswagengebied zien? Klik dan eens door naar alexmiedema.nl


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: gePhotoshopte DAF's
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 feb 2009, 22:23 
Offline
Duizendpoot

Geregistreerd: 11 aug 2008, 10:43
Berichten: 1906
Woonplaats: Luzern
Misschien valt het in NL niet zo op, maar in Duitsland en Zwitserland bijvoorbeeld zijn de meeste kippers, mixers, enz MB Actros, Volvo FH, MAN TGA, TGX. Volvo FM zie je bijvoorbeeld weinig en een Axor heb ik hier nog nooit gezien

_________________
Saurer on tour, volg ons op www.saurerlkw.ch


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: gePhotoshopte DAF's
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 feb 2009, 22:23 
Offline
verdwaalde Nederduitser

Geregistreerd: 13 okt 2007, 18:21
Berichten: 81539
Woonplaats: Friedrichshafen
Is een beetje vreemd, de P van Scania doet het goed, de FM en de CF zeker ook, maar bij Mercedes wordt liever de dagcabine Actros gekocht dan de Axor. Is de Axor zo krap, of maakt het in prijs wellicht haast niets uit.

Markt is er zeker, kijk maar naar de firma's die een standaard R naar neus laten ombouwen. Zouden vast nog meer laten doen als het betaalbaarder zou zijn. Denk alleen dat je na die ombouw geen garantie van de originele OEM meer hebt, dat is natuurlijk niet zo fijn.
Neusje erbij is zeker duur, je moet de cabine met ophanging verschuiven, stuurinrichting veranderen, neus plaatsen en je zit met een herkeuring waarschijnlijk. Inkorten gaat waarschijnlijk zonder keuren, maar moet natuurlijk wel vakkundig gebeuren.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: gePhotoshopte DAF's
Ongelezen berichtGeplaatst: 27 feb 2009, 22:35 
Offline
Duizendpoot

Geregistreerd: 11 aug 2008, 10:43
Berichten: 1906
Woonplaats: Luzern
De Actros en de Axor zijn natuurlijk niet te vergelijken. De Axor is veel krapper omdat de cabine smaller is (kijk maar naar die enorme spatbordverbreders). Daarnaast is de Axor alleen met een 6cylinder lijnmotor te krijgen waardoor je een enorme motortunnel hebt (vanwege de breedte heeft de V-motor geen plaats, anders had je weer een ander probleem). Ik weet niet zeker of in de Axor ook EPS leverbaar is, maar de hydraulische schakeling zoals hij ook in de Atego (in de Actros ook leverbaar maar zelden verkocht) is een ramp. Gegarandeerd blauwe vingers, als je niet oppast zit je klem tussen de pook en het dashbord)

_________________
Saurer on tour, volg ons op www.saurerlkw.ch


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: gePhotoshopte DAF's
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 feb 2009, 12:07 
Offline
Lieveheersbeestje

Geregistreerd: 24 feb 2007, 22:40
Berichten: 475
Woonplaats: Niet meer actief op BBF
Afbeelding

Zoiets? Deze XF 6x4x2 is niet gephotoshopped maar rijd al 5 jaar bij gebr Beijer in Soest, cabine aanpassing is gedaan bij Estpé.


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: gePhotoshopte DAF's
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 feb 2009, 12:55 
Offline
B-bee
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 feb 2009, 21:05
Berichten: 5408
Woonplaats: Soesterberg
klopt helemaal.... is dan volgens mij de enige in nederland....


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: gePhotoshopte DAF's
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 feb 2009, 13:43 
Offline
Bijenkoningin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 09 feb 2008, 21:48
Berichten: 4074
Woonplaats: Marum
Alexxxxx schreef:
wel vaak een smalle (lees: distributie) versie van de grote cabine... MAN TGS, volvo/terberg FM, Scania P, MB Axor, DAF CF

en als we in nederland iveco neusjes kunnen maken, en er een markt vor is, kan het met scania ook.

De Volvo/Terberg FM en Scania P zijn (bij mijn weten) niet smaller dan respectievelijk de FH- en R-cabine.

In het geval van de DAF XF die ze hier met alle geweld in willen korten snap ik niet waarom, maar misschien beperk ik me dan teveel tot de NL-markt, hoor. In omstandigheden waarbij een dagcabine 'noodzakelijk' is, volstaat een 'kleinere' dagcabine toch ook wel, zou je zo zeggen? :? In mijn beleving stap je bij het werk waarbij een dagcabine 'nodig' is vele malen in en uit en zou de lagere instap van een CF, FM of P toch ook een 'must' moeten zijn.

_________________
Mijn Youtube-favorieten 8)


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: gePhotoshopte DAF's
Ongelezen berichtGeplaatst: 28 feb 2009, 18:26 
Offline
Duizendpoot

Geregistreerd: 11 aug 2008, 10:43
Berichten: 1906
Woonplaats: Luzern
Dat valt mij ook vooral in het buitenland op. Hier in Zwitserland worden supermarkten bevoorraadt door XF SpaceCabs, terwijl in Nederland daar een CF dagcabine voor wordt gebruikt. En het nut van Sisu 5assers met slaapcabine snap ik ook nog steeds niet. Dan zou ik liever wat minder lengte hebben. Lijkt mij handiger op bouwplaatsen.

_________________
Saurer on tour, volg ons op www.saurerlkw.ch


Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling