Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 23 sep 2018, 05:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Dierentopic
Ongelezen berichtGeplaatst: 12 feb 2010, 14:07 
Bijenkoningin

Pieter schreef:
Hond vastgevroren aan brug
DVHN | Gepubliceerd op 12 februari 2010, 11:23
Laatst bijgewerkt op 12 februari 2010, 12:21
stadskanaal -
Een rood en wit gekleurde Jack Russel is vanochtend tegen vijf uur vastgevroren aangetroffen aan een brug aan de Stationsstraat in Stadskanaal.

Het dier was tijdens het doen van zijn behoefte aan de brug vastgevroren. De eigenaar is niet getraceerd. Daarom hebben medewerkers van de dierenambulance zich over het beest ontfermd. De hond verblijft in het dierentehuis Ter Marse in Stadskanaal.

bericht RTV Noord

Hondje vastgevroren aan brug
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010 11:03
Gewijzigd: vrijdag 12 februari 2010 13:09

STADSKANAAL - Een Jack Russel-terriër is vrijdag op de brug van de Stationsstraat in Stadskanaal vastgevroren toen hij zijn behoefte deed.

Politieagenten troffen het zielige rood-wit gekleurde hondje aan op de gele klap. Ze hebben hem voorzichtig losgehaald. Hij bleek gewond te zijn aan zijn pootjes. Omdat er in de buurt geen eigenaar van de hond te bekennen was, hebben medewerkers van de dierenambulance zich over het rillende beestje ontfermd met dekens en kruiken. Omdat de eigenaar niet bekend is hebben ze hem voorlopig Cooper genoemd. De hond is inmiddels door een dierenarts gecontroleerd, hij maakt het goed.

Afbeelding

Bron en er staat een foto op: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=89075

Laatst bijgewerkt door Luna op 12 feb 2010, 14:14, in totaal 1 keer bewerkt.
foto toegevoegd

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 maart 2010, 18:17 
Bijenkoningin

Assen- Zondag net voor zes kreeg de duikploeg van brandweer Assen een melding.
Van dier te water aan Vredeveldseweg bij aankomst bleek er een hond te zijn, die door voorbijganger op het ijs was gegooid. Twee mannen van de duikploeg hebben de hond van het ijs afgehaald. En in de duikers auto opgewarmd en daarna overgedragen aan de mensen van de dierenambulance en die zorgde dat hij bij eigenaar terecht kwam.

bron + foto's http://www.moiassen.com/indd.php?p=read ... wnSHUxS1sZ

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 10 maart 2010, 18:20 
the nightflier

Citaat:
die door voorbijganger op het ijs was gegooid

echte binken dus..... :? :? :?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 maart 2010, 18:50 
Retired

Ten dode opgeschreven katten zoeken thuis

TEXEL - De Dierenbescherming in Noord-Holland is op zoek naar nieuwe tehuizen voor 37 katten die aanvankelijk door Staatsbosbeheer op Texel gedood zouden worden. Dat maakte de organisatie donderdag bekend.

Texel wil van de verwilderde huiskatten af omdat ze schade zouden aanrichten aan de fauna op het eiland. De Dierenbescherming vond het onaanvaardbaar dat de gemeente de beesten wilde laten afschieten en begon een publiekscampagne waarmee ze hoopte de gemeente te kunnen overtuigen de jacht op katten te staken.
Via afspraken met Staatsbosbeheer heeft de organisatie uiteindelijk kunnen voorkomen dat de dieren zijn afgemaakt. Volgens de Dierenbescherming zijn de meeste katten minder verwilderd dan gedacht en kunnen ze eenvoudig bij mensen thuis worden herplaatst. Een deel van de katten is wel zonder menselijk contact opgegroeid en is hierdoor alleen geschikt als 'buitenkat'.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 11 maart 2010, 19:50 
Duizendpoot

waarom niet die mensen die die katten laten verwilderen afschieten?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 maart 2010, 10:14 
Retired

Hondenhater strooit schroevenworst

UTRECHT - Een hondenhater in Zeist strooit met schroeven gevulde plakjes worst. Willem Willigenburg maakte daar gisteren melding van bij de politie. ,,Je moet behoorlijk geestesziek zijn om dit te doen”, aldus de hondeneigenaar.

Willigenburg liet zaterdagavond zijn hond uit in zijn tuin achter het huis. ,,Toen ik mijn hond, een vuilnisbakkie, binnen riep had ze een stukje worst in haar bek”, vertelt de Zeistenaar. ,,Bij nadere inspectie bleek het een plakje rookworst met vier kruiskopschroeven te zijn.”

Een speurtocht in de tuin leverde een tweede plakje worst volgepropt met schroeven op. ,,Ik hoop dat ze de persoon die dit doet pakken, waarom zou iemand een hond op deze manier te grazen willen nemen”, besluit de woedende hondenliefhebber. De politie zegt de zaak serieus te nemen en een onderzoek in te stellen.
bron Telegraaf.nl
:evil:
:die:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 16 maart 2010, 10:22 
agribee

Dieren houden is geen recht van mensen

UTRECHT - Mensen hebben geen onvervreemdbaar recht om dieren te houden. Wie niet goed voor zijn beesten zorgt, moet in het uiterste geval een permanent houdverbod opgelegd krijgen. Dat geldt voor alle diersoorten, van kleine huisdieren tot varkens en koeien op landbuwproductiebedrijven.
De verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van leven van dieren zou in de Grondwet moeten worden verankerd. Dat schrijft de Raad voor Dieraangelegenheden (RDA) in het rapport Verantwoord Houden, dat is opgesteld op verzoek van demissionair minister Gerda Verburg van LNV.

De minister wilde advies van de raad over verantwoordelijkheden van mensen en instellingen op het gebied van dierenwelzijn en diergezondheid. De RDA is een onafhankelijk adviesorgaan voor het ministerie en bestaat uit deskundigen, hoogleraren en andere wetenschappers.

De RDA meent dat het dier in de relatie tot zijn baasje altijd de zwakkere partij is. De dierhouder is daarom verantwoordelijk voor het welzijn van zijn dieren, terwijl de overheid de wettelijke taak heeft zwakkeren in de samenleving te beschermen. Daarom moet er wetgeving komen die het mogelijk maakt iemand een tijdelijk of permanent verbod op het houden van dieren op te leggen.

bron: ad.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 19 maart 2010, 09:32 
Retired

Vrouw geeft 55.000 euro uit voor chemo papegaai

TAMPA - Anne Lowery is een echte dierenvriend en helemaal gek van haar papegaai Areba. Dus twijfelde ze geen moment toen een dierenarts vaststelde dat het 42-jarige diertje was getroffen door kanker.

Toen ze hoorde dat het huisdier nog maximaal twee maanden te leven zou hebben, stemde de Amerikaanse direct in met een peperdure chemotherapie voor haar dier. In totaal kostte de behandeling de vrouw 55.750 euro. Ondanks de chemo stierf Areba 13 maanden later.
Anne bekijkt het positief en is blij dat ze door de therapie nog een jaar extra met haar vogeltje, dat ze al 30 jaar had, heeft kunnen doorbrengen.
De papegaai leefde de laatste maanden in een dierenkliniek in Tampa, Florida. Anne: "Ik bezocht Areba iedere dag, en ook vaak hele nachten. Na iedere chemo knapte ze op, maar te redden was hij niet meer", aldus de Amerikaanse.
Bron Telegraaf.nl

Nog even getwijfeld of ik dit onder Bizarre Verhalen zou zetten. Maar nee, het is toch echt een verhaal over dierenliefde, hoewel ik me afvraag of de papegaai dat ook zo heeft ervaren.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 20 maart 2010, 11:21 
Retired

:D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 maart 2010, 19:34 
agribee

Sinds een week of twee heb ik mieren in de keuken :gert: :gert: :gert:
Het ging maar om een paar mieren, maar toch.
De keuken eens extra schoon gemaakt, alle kastjes leeg gehaald, alles schoon gemaakt.
Ook geen mieren meer.
Toch af en toe wel weer een mier zien wandelen. Maar nog steeds geen idee waar ze vandaan kwamen.
De mierenlokdoosjes lagen nog niet in de winkel, want het blijkt nog niet het seizoen te zijn. Toch heb ik mierenlokdoosjes kunnen vinden bij de dierenwinkel. :boxing: :boxing:
Twee dagen terug maar eens eentje neergezet in een keukenkastje onder aanrechtblad, want daar zag ik een paar lopen.
Vandaag eens gekeken, en ze waren al druk bezig met het transporteren van de inhoud van het mierenlokdoosjes naar de opslag in hun loods. :duim:
Ik weet ook waar ze de ingang van de hoofdvestiging hebben, en dat is in de deurpost, ongeveer twee meter vanaf het aanrecht.
Tsja, mooi, zo'n oud huis...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 22 maart 2010, 19:36 
Retired

Jij hebt zulke leuke humor! :lol: :lol: :lol: :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 apr 2010, 08:00 
agribee

Een overleeft bijna 800km onder motorkap truck

WAKEFIELD - Een 41-jarige Britse vrachtwagenchauffeur stond wel even vreemd te kijken toen hij onder zijn grill een nog levende eend vond. Zo'n 500 mijl, rond de 800 kilometer, daarvoor had hij in België een paar eenden aangereden. Hij was er van uitgegaan dat de eenden op slag dood waren.

Eenmaal terug op Britse bodem nam Paul Murphy de schade op van zijn aanrijding met de eenden. Toen hij de motorkap omhoog deed zag hij tot zijn grote verbazing een groen koppie. "In eerste instantie dacht ik dat hij dood was, maar ineens begonnen zijn veren te bewegen. Hij leefde nog!"

bron: Transport Online

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 02 apr 2010, 08:46 
Oud-Roerganger

Pieter schreef:
Pieter schreef:
Hond vastgevroren aan brug
DVHN | Gepubliceerd op 12 februari 2010, 11:23
Laatst bijgewerkt op 12 februari 2010, 12:21
stadskanaal -
Een rood en wit gekleurde Jack Russel is vanochtend tegen vijf uur vastgevroren aangetroffen aan een brug aan de Stationsstraat in Stadskanaal.

Het dier was tijdens het doen van zijn behoefte aan de brug vastgevroren. De eigenaar is niet getraceerd. Daarom hebben medewerkers van de dierenambulance zich over het beest ontfermd. De hond verblijft in het dierentehuis Ter Marse in Stadskanaal.

bericht RTV Noord

Hondje vastgevroren aan brug
Geplaatst: vrijdag 12 februari 2010 11:03
Gewijzigd: vrijdag 12 februari 2010 13:09

STADSKANAAL - Een Jack Russel-terriër is vrijdag op de brug van de Stationsstraat in Stadskanaal vastgevroren toen hij zijn behoefte deed.

Politieagenten troffen het zielige rood-wit gekleurde hondje aan op de gele klap. Ze hebben hem voorzichtig losgehaald. Hij bleek gewond te zijn aan zijn pootjes. Omdat er in de buurt geen eigenaar van de hond te bekennen was, hebben medewerkers van de dierenambulance zich over het rillende beestje ontfermd met dekens en kruiken. Omdat de eigenaar niet bekend is hebben ze hem voorlopig Cooper genoemd. De hond is inmiddels door een dierenarts gecontroleerd, hij maakt het goed.

Afbeelding

Bron en er staat een foto op: http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=89075

kan het zijn dat ik deze foto herken?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 09 apr 2010, 22:17 
Bijenkoningin

Ruw opgepakt en in auto gestopt

vrijdag 9 april 08:30
ASSEN - Eerste Paasdag. Een grijze Opel Astra rijdt de Koekoekstraat in Assen binnen en volgt een zwarte kat. Twee personen stappen uit, pakken het beest ruw op en gooien het in de auto. De mannen stappen snel weer in en scheuren weg. Een dag later mist Eva Boon haar poes Lasse. Gestolen.
'Ik slaap er gewoon erg slecht van', vertelt Eva. 'Wat moeten mensen nu met mijn kat. Het is een Europese Korthaar, maar geen raskat Bovendien is ze gesteraliseerd. Dus ze is niet veel waard. Maar ja, voor mij heeft ze wel veel emotionele waarde.' De Assense heeft geen idee wie het dier zou kunnen hebben meegenomen. 'Ik tast volledig in het duister. En een grap lijkt het me ook niet.'
Eva was niet thuis op het moment dat haar kat werd gestolen. 'Ik was op bezoek bij familie. Maar buren hebben gezien dat mijn kat werd opgepakt en in de auto werd gestopt. Helaas hebben zij niet het kenteken van de auto gezien. Ook andere buurtbewoners hebben de auto zien rijden, maar niemand die het kenteken heeft gezien. Ik maak me heel erg veel zorgen over hoe dit afloopt, vooral ook omdat het zo ruig er aan toeging.'

De Assense heeft in ieder geval aangifte bij de politie gedaan. 'Daarnaast heb ik ook onder andere de Dierenbescherming ingeschakeld. De komende dagen wil ik gaan flyerende in de Koekoekstraat en omliggende straten en posters ophangen bij de supermarkt. Ook hou ik internet goed in de gaten, misschien dat ze daarop te koop wordt aangeboden.' Politievoorlichter Ramona Venema bevestigd dat er aangifte is gedaan van diefstal van de kat. 'Dit is een heel uitzonderlijk geval. In Assen worden vrijwel nooit huisdieren gestolen en al helemaal geen katten. Wij kijken nu of er voldoende informatie is om een onderzoek in te stellen. Getuigen kunnen zich in ieder geval bij de politie melden als zij iets gezien hebben of meer informatie over de diefstal hebben.' De politie is bereikbaar via tel. 0900-8844.

bron: http://www.drenthejournaal.nl/index.php ... _id=140535

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 14 apr 2010, 08:42 
agribee

Britse post bang voor kat

Het Britse postbedrijf Royal Mail weigert nog langer brieven te bestellen bij een huis in de stad Leeds. De postbodes worden geregeld aangevallen door een aggressieve kat. Het beest, Tiger, heeft zeker drie keer postbezorgers verwond met zijn scherpe klauwen.
De eigenaar van Tiger noemt het besluit van Royal Mail 'een beetje dwaas'. 'We hebben het over een bejaardekat van negentien jaar oud', zegt ze tegen de nieuwszender BBC. De vrouw moet nu haar post iedere dag ophalen bij het postkantoor. Volgens de Britse ligt haar zwart-wit gevlekte huisdier twintig uur per dag te dutten. 'Alleen bij onverwacht bezoek springt hij op.'

bron; Nieuwsblad Transport

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur