Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 24 sep 2020, 14:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Een dagje sneeuw...
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 dec 2009, 19:20 
Oud-Roerganger

Gister was ik een kwartiertje te laat op mijn werk, verslapen... :oops: Ik wilde vandaag beslist voorkomen dat ik weer te laat zou komen, dus vertrok maar eens een kwartier eerder dan anders.. Goed voorbereid: alle vloeistoffen op peil, bandenspanning ok, het winterpechpakket zoals altijd in het laadruim... Helaas was niet iedereen goed voorbereid, want met een gangetje van 40 kilometer per uur ging het richting Bolsward, achter de sneeuwschuiver aan... :') Alsnog een kwartier te laat aangekomen, net als mijn collega's die ook uit de richting van Leeuwarden komen. Onder werktijd nog even lekker met de heftruck naar de andere kant van het industrieterrein geweest, even een pallet ophalen bij een leverancier.

Aan het eind van de middag ging een heel deel van mijn collega's al naar huis, ze wilden de spits niet afwachten... Van een collga die via Leeuwarden gaat, hoorden we dat de weg tussen Bolsward en Leeuwarden over ongeveer de hele lengte vol stond.. Dan mar via Harlingen dus. Om half vijf uitgeklokt, voor de verandering eens een jas aan (nog steeds de zomerjas natuurlijk :cool: ), de sneeuw van de auto afgehaald, en het terrein afgereden... De A7 op richting Harlingen, en met 30 die kant op... Plan was om bij Harlingen er af... Maar ik kon de afslag niet vinden, teveel sneeuw... :lol: :oops: Ik zat dus al op de afsluitdijk, bij Kornwerderzand maar even de weg overgestoken, en vanaf daar WEL naar Harlingen gereden, achter een paar sneeuwschuivers aan. Bij Harlingen MOEST ik tanken, de tank was zo goed als leeg, en deze omweg had ik niet ingecalculeerd. De rotonde onder bij de afrit was glad, en ik nam dan ook een afslag op die rotonde die nooit is aangelegd :oops: Achteruit de rotonde weer op, en de tank maar eens gevuld, om vervolgens de A31 weer op te kruipen. Bij afslag Marssum er af, door Leeuwarden gaan was geen optie volgens Omrop Fryslân, staat daar helemaal vast... Het plan was eerst om via Sint Annaparochie te gaan, had gedacht dat de provinciale wegen wel begaanbaar zouden zijn. Dat viel vies tegen, het glibberde alle kanten op, voor en achter me zag ik ook autos op manieren glijden die de bestuurder nooit zo bedoeld heeft. Bij Beetgummermolen er maar af gegaan, toch maar binnendoor. Inhet dorp zelf neem ik dan normaliter de 2e aflag naar links, maar dat wilde ik nu neit doen. Dat is een traject met bochten en drempels, en er reed een (achterwielaangedreven) Mercedes E-klasse voor me, die letterlijk alle kanten opglibberde... Dus in Beetgummermolen maar rechtdoor gegaan.. Iets TE rechtdoor, want sturen had geen zin meer aan het eind van de weg.. gelukkig reed ik stapvoets, maar het was alsnog een vrij doffe klap tegen dat ijzeren paaltje aan! Kon wel janken.. Dacht dat de auto wel goed gaar zou zijn... Uitstappen... Paal scheef, nog geen krasje op de bumper bij de Lada! :shock: best stevig hok dus :cool: Achteruit ging niet meer.. Gelukkig kwam er iemand uit Beetgumermolen me van achter tegemoet, die me zo half in de berm zag staan. Hij wilde me er wel uit slepen. Eerst nog eens op eigen kracht proberen... En met een beetje hulp van de vriendelijke vreemdeling, die duwde en aanwijzingen gaf over hoe ik het stuur het best kon draaien, er weer uit gekropen :D Stapvoets naar huis gereden... Op de oprit komen was nog lastig, achterwaarts via een bocht door een sneeuwduin heen is moeilijker dan het lijkt :oops: Maar gelukkig ben ik na 2 uren, in plaats van na het gebruikelijke half uur, toch heelhuids thuis aangekomen :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Een dagje sneeuw...
Ongelezen berichtGeplaatst: 17 dec 2009, 19:58 
Oud-Roerganger

Hmmm.. net ff gedubbelchecked, toch wel een deuk in de bumper :{

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Een dagje sneeuw...
Ongelezen berichtGeplaatst: 18 dec 2009, 13:54 
Bijenkoningin

Mooi verhaal! En jammer van die deuk! :(