Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 24 sep 2020, 15:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: werken in de Sneeuw
Ongelezen berichtGeplaatst: 23 dec 2009, 20:26 
vrachtwagenchauffeur

Na een zondag met veel sneeuw was het weer maandag tijd om aan het werk te gaan. Zondag s,avonds al de auto uitgegraven op Maandag ochtend om 3.00 uur opgestaan en om 3.15 vertrokken naar mijn werk.
Normaal rijdt ik er 35 min over(nu 1.15 uur) op de snelweg lag nog veel sneeuw ik heb maar 30km/uur gereden.
Op mijn werk aangekomen waren ze al met een shovel bezig bezig om het terein weer begaanbaar te maken het laden ging snel om 5.15 reed ik volgeladen het terein weer af op weg naar de eerste klant in Arnhem
In Arnhem waren de wegen nog wit toch zag ik nog iemand die op zij scootertje door de sneeuw aan het ploegen was
Afbeelding
Bij de eerste klant aangekomen kwam de portier naar buiten de strooiwagen moest nog langs komen en de laadput waar we normaal altijd lossen lag nog een dikke laag sneeuw ik mocht via de hoofdingang lossen daarna op naar de volgende klant.
Bij de 2de klant(een groot bedrijven terein)lag ook nog een dikke laag sneeuw.
Afbeelding
met een slakkegangetje door de sneeuw heen naar het gebouwtje waar ik moest lossen daar aangekomen het volgende probleem ik kon niet helemaal bij het gebouw komen en ik kon ook niet met de container door de sneeuw
Afbeelding
Dus met mijn steekwagen en de kratjes daarop door de sneeuw naar het gebouwtje toe.
en zo ging het de rest van de dag ook je kon niet met de containers door de sneeuw dus alles van de containers af en met het steekwagentje door de sneeuw om te lossen op het einde van de dag had ik zeer koude voeten(gelukkig had ik extra paar sokken mee genomen)Mijn laatste klant tevens een nieuwe klant was een hotel midden in de bossen bij Almen(tussen zutphen en deventer)ik kon daar met geen mogelijkheid bij komen zoveel sneeuw lag er dus de klant die in het bezit was van een landrover is naar mijn toe gekomen. het was ondertussen al 18.00 s,avonds bij het hotel kreeg ik koffie en brood mee voor onderweg om toch wat te kunnen eten Om 19.50 uur was ik weer terug op de zaak wagen leeg maken de sneeuwresten uit de bak vegen papieren inleveren en toen naar huis om 21.00 uur was ik weer thuis dus toen was het meteen eten douchen en naar bed Hellsangel vertelde Dinsdagavond je lag op bed en 1 min later was je al vertrokken
Dit was dus mijn avontuur Maandag in de sneeuw in een samenvatting

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: werken in de Sneeuw
Ongelezen berichtGeplaatst: 25 dec 2009, 15:24 
vrachtwagenchauffeur

Dinsdag was een dag dat de hoofdwegen goed berijdbaar waren maar somige lokale wegen waren nog steeds een ramp.
Mijn rit ging richting Montferland de eersty klant was een hotel in Zeddam op het terein zelf
waar ik moest lossen lag nog een dikke laag sneeuw.
Afbeelding
Ik had 8 containers voor die klant(waaronder 4 met wijn) en ik had nietzoveel zin om daarmee
door de sneeuw te ploegen en alles op het steekwagentje vond ik ook niet zo,n geslaagd idee
dus zover mogelijk naar achter proberen te komen waar wel een pad sneeuwvrij was gemaakt
Afbeelding
Op naar de volgende klant Landalgreenparcs Stroombroek omdaar te kunnen lossen moet ik via de achterkant het park op en dan het hele park door Dewegen op dat park waren ook nog niet sneeuw vrij ze waren er mee bezig met dit kleine traktortje
Afbeelding
en zoals veeggoeroe al aangaf in het strooiwagen topic dat schiet niet erg op
Dus met een slakkegangetje over het park opweg naar de losplek en goed uikijken naar kinderen die plotseling met hun sleetjes van de heuveltjes over de weg heen kwamen.
De volgende klant was een restaurant in Vethuizen. Dit is een heel klein dorpje met maar 4 huizen een restaurant en een kerk waar helemaal niks was gedaan aan sneeuwbestijding.
Afbeelding
De weg daar naar toe heeft van die leuke greppeltjes als er geen sneeuw ligt zie je die wel
Dus nu was het noodzaak om in de sporen te blijven rijden de klant zelf was al druk bezig geweest om de sneeuw op zijn terein op te ruimen dus het lossen was zo gedaan
Al met al werd het die dag toch weer een dag van 14 uur werken gelukkig heb ik op Woensdag altijd vrij dus op Dinsdag lekker vroeg naar Bed gegaanen op Woensdag lekker uitgeslapen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur