Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 13 jul 2020, 07:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 sep 2010, 09:09 
Duizendpoot

Hierbij mijn vakantieverslag!

Ik heb besloten om het op te delen, anders wordt het een ellenlange tekst achter elkaar (hopen dat dat nu al niet zo is :oops:).
Ik heb de eerste dag in 3 kwartier geschreven, daardoor een hoop details achterwege gelaten. Mocht je ergens vragen over hebben, vraag maar raak :D

Argeles sur Mer 23-07-2010 t/m 01-08-2010

Dag 1
Om 12.15 vertrekt de bus vanuit Houten en om 11.00 stond een vriendin voor de deur om me weg te brengen.
We hadden een krappe tijdsplanning, maar als alles meezat zou het goedkomen!
Eerste onverwachte tegenslag: ze moest nog tanken. En natuurlijk niet bij het tankstation om de hoek, maar die van 10 minuten verder. Afijn, dat was het eerste stresspunt, want we waren 20 minuten verder toen we onze weg vervolgden.
Tweede tegenslag: Hilversum. Hilversum ligt helemaal open en we moesten flink omrijden, waarbij we ook nog eens achter iemand reden die ons flink zat te jennen door maar 30 km/u te rijden. Aaaah!
Wij zitten eindelijk op de snelweg en mijn hart zit in mijn keel van de stress.
Ein-de-lijk komen we bij de afslag Houten (het was toen 11.50) en volgens de routebeschrijving waren we er bijna.
Derder tegenslag: Houten ligt ook helemaal open en we worden met een omleiding om Houten heen gestuurd. Op dit moment begon ik bijna te hyperventileren, want het was inmiddels al over twaalven.
Uiteindelijk komen we aangescheurd bij de bussen (om 12.15 precies), we trekken die koffers uit de auto en ik haast me naar de bus. Er stonden 3 bussen, dus ik liep automatisch naar de achterste. Op het moment dat ik naar die bus loop hoor mijn naam en geef mijn bagage aan de chauffeur. Ik vraag hem of hij mijn busticket nog wil zien, maar dat hoefde niet.
Ik zit in de bus (we kregen plaatsen toegewezen en ik heb de hemel bedankt voor het feit dat ik aan de raamkant zat) en probeer te ontspannen, maar toen begon ik te twijfelen of ik wel in de goede bus zat. Alle bussen waren hetzelfde en geen van allen had een bord met de bestemming. En misschien had ik mijn naam wel verkeerd gehoord en was dat mijn naam helemaal niet!
Stress!!!!
Uiteindelijk kon ik me ontspannen toen mijn buurmeisje naast me kwam zitten en vroeg of ik ook naar Argeles sur Mer ging. Helaas duurde de ontspanning maar even.
De soort persoon waar je bij voorbaat al nachtmerries van krijgt als je weet dat je met een groepsreis op vakantie gaat, zat uiteraard naast me. Top....
Ik wist binnen 5 minuten haar hele levensverhaal en om heel eerlijk te zijn, het boeide me voor geen meter maar ik probeerde toch aardig te blijven.
Na 2 uur rijden hadden we onze eerste stop in Eindhoven. Daar moesten nog wat andere mensen mee en degenen die (en ik citeer) “Hééél erg verslaafd waren aan roken mochten wel even de bus uit”. Ik spring over mijn buurmeisje heen omdat ik er best wel behoefte aan heb, na het stressverhaal om uberhaupt in de bus te komen (geen tijd meer gehad om even tot rust te komen met een sigaretje). Ik maakte kennis met een mannelijke reisgenoot en na 10 minuten moesten we weer naar binnen.
Mijn buurmeisje had me kennelijk gemist en ik moest het bezuren met oninteressante verhalen. Zelfs de hint toen ik mijn oordopjes indeed begreep ze niet, want ze bleef gewoon doorlullen over niet boeiende zaken.
Er werd een film opgezet en omdat je toch weinig anders te doen hebt ging ik die maar kijken. Het had fijn geweest als ik hem gewoon had kunnen volgen, maar mijn buurmeisje dacht daar anders over. Elke keer kwam er weer een andere kansloze opmerking, zoals “weet je wat wel grappig is? Ik lust geen melkchocoladehagelslag!”. In het begin wilde ik er nog wel op in gaan, maar al snel was ik daar goed klaar mee, dus begon het grote negeerspelletje. Ik ging maar doen alsof ik sliep.
Ik zat dus aan het raamkant en zij aan het gangpad, dus elke keer bij een stop moest ik op haar wachten. En dat duurde. En duurde. En duurde.
Mevrouw had namelijk slippers aan in de bus en om naar buiten te gaan moest ze haar schoenen aan. En eerst dus haar sokken. En dat ging als volgt:
- Slipper uit.
- Sok zoeken die ergens onderin haar tas was beland.
- Sok aan.
- Teen zit fout, sok uit.
- Sok aan.
- Schoen zoeken die ergens onder haar stoel stond
- Schoen aan.
- Schoen zit niet goed, schoen uit.
- Schoen aan.
- Veters vanaf vooraan straktrekken.
- Veters strikken.
- Oeps, mislukt.
- Veters opnieuw strikken.
- Andere voet.

Je snapt dat ik daar erg geirriteerd van werd, want ik wilde eruit! Even benen strekken, rondje lopen, sigaretje roken, en vooral even mijn eigen aura zonder dat zij erin zat.
Helaas ging die laatste vlieger trouwens ook niet op. Als ze eindelijk haar schoenen aan had, was ik ook mateloos interessant buiten en bleef ze me achtervolgen. Op een gegeven moment was ik dat zat en ben ik rondjes om de bus gaan lopen om te zien hoelang ze dat vol zou blijven houden. Ze had het gelukkig snel in de gaten ?
De volgende stops probeerde ik elke keer in de buurt te blijven van de mannelijke reisgenoot waar ik eerder al kennis mee had gemaakt (zijn naam was Jos). Het klikte namelijk wel en ik vond het een leuke verschijning. In de bus kreeg ik dan ook ongecontroleerde gedachten over hem en aan het eind van de reis had ik er al 20 uur voorspel op zitten. Maar dat even terzijde.
Er werd om de 4 uur gestopt en de rest van de reis werd steeds zwaarder. Ik probeerde te slapen, maar dat lukte niet. Je zit in zo’n beroerde houding, dat alles op een gegeven moment zoooo’n pijn doet! Elke keer als we daarna nog een stop hadden wachtte ik niet meer op mijn buurmeisje, maar sprong ik over haar heen.
Om een nog langer verhaal iets korter te maken, we kwamen rond 8 uur ’s ochtends aan bij de camping.
Koffers eruit en toen kwam de volgende uitdaging...
Ik had namelijk een koffer meegekregen zonder hengsel, waardoor ik hem moest tillen. En dat kreng was zwaar! En ik moest dus stoppen om de 2 meter om mijn hand en arm even rust te geven, waardoor de rest van de groep al snel een voorsprong kreeg.
Uiteindelijk kwam ik een kwartier later aan bij het kamp en we kregen gelijk een ontbijtje.
Op een gegeven moment mochten we een tent uitzoeken en ik wilde dus echt niet naast mijn buurmeisje en echt wel naast Jos!
De tenten stonden in een U vorm (alleen dan omgekeerd) met nog een laatste rij achter de rechtertenten.
Links had de reisleidster de eerste tent en Jos koos de derde. Ik sprong als een soort van Ninja over het bankje heen, pakte mijn kussen en smeet hem in de tweede tent. Zo! Die was bezet!
En voldaan liet ik me weer op het houten bankje zakken. De tenten zagen er trouwens erg goed uit, er stond een vast bed in met matras, elektriciteit en zelfs nog een kastje.
Daarna kwamen de verplichtingen van de eerste dag: informatie van de reisleidster, bijboeken van activiteiten, borg voor je tent betalen en dat soort dingen. Nadat dat allemaal geregeld was vertrokken we met de groep naar het strand (op 100 meter lopen van de camping) en begonnen we voorzichtig de eerste gesprekken. Ik had de mazzel dat ik met 3 andere mensen op een stukje lag en de rest van de groep lag verderop. In mijn groepje zat (natuurlijk) Jos, Kirsten en Marchel. Het klikte wel leuk tussen ons 4en, maar dat kwam dan vooral omdat Kirsten veel collega’s van mij kent en dus ook mijn ex...Denk je anoniem op vakantie te gaan, valt weer vies tegen!
Na het uurtje strand moesten we weer terug om alle activiteiten te betalen en zijn we bij de tenten blijven hangen, beetje kaarten en lullen. De sfeer was goed en we de groep was erg leuk! ’s Avonds hadden we een welkomstdiner op de camping en daarna hadden we een kroegentocht.
Het welkomstdiner is stelde niet veel voor.
Om acht uur verzamelden we voor de camping om met zijn allen met het boemeltreintje naar het stadje te gaan. Helaas was ons niet verteld dat alle groepen op de camping mee zouden gaan met de kroegentocht (zaten ook wat jongerenreizen bij) en we moesten dus 2 treintjes wachten tot we eindelijk met onze groep in zijn geheel konden rijden. De eerste twee treintjes zaten namelijk helemaal vol met de dekhengsten. Jongens van een jaar of 18 die als het ware gewoon testosteronbommetjes waren en meisjes die een flink slijmspoor over de grond trokken.
Afijn, wij eindelijk in het stadje en toen begon de genante vertoning.
1 van de reisleiders hield een bord omhoog en daar moesten wij met zijn allen achteraan lopen als kuikens achter de moedereend.
Ondertussen wat geflirt met Jos en we kwamen aan bij de eerste kroeg. Daar kreeg iedereen een shotje in zijn mond gespoten (behalve van onze groep, dat vonden we njet echt nodig). De kroeg zat binnen no-time propvol en wij besloten ons met de hele groep af te zonderen en zelf de kroegen wel op tem zoeken. Zo gezegd, zo gedaan en we gingen er vandoor om ons later weer bij de rest van de kroegentocht te voegen.
Nog meer geflirt met Jos en tijdens het lopen naar de volgende kroeg vonden onze handen elkaar.
Wij zijn op dat moment afgeslagen naar het strand en hebben daar voor het eerst gezoend.
WOW!
Na een uurtje zoenen en praten en nog meer zoenen zijn we teruggelopen naar de kroeg en het nieuws had zich binnen de groep al snel verspreidt.
Uiteindelijk na een hele leuke avond zijn Jos en ik eerder teruggegaan naar de camping, onderweg heeft hij nog een liedje voor me gezongen en we besloten op het strand te gaan slapen. Dus wij onze slaapzakken en kussens gepakt en richting het strand vertrokken.
Er stond voor die tijd van het jaar ontzettend veel wind en we vonden het wel verstandig om onze slaapzakken aan elkaar te ritsen. Hartstikke goed idee, alleen kregen we maar 1 kant aan elkaar geritst. Dat was dus verkleumen van de kou en een stijve rug van de koude, harde grond.
De rest van dit verhaal kan beter in Bee Sexy gepost worden.....

Dit was dag 1 in een vogelvlucht!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 sep 2010, 09:50 
Retired

:duim:

Hoelang was je ook al weer weggeweest? :')

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 sep 2010, 09:53 
Duizendpoot

Een week....

En waarom de :')?
Omdat het weer een achterlijk lang verhaal wordt zeker :P :lol: 8)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 sep 2010, 09:58 
Retired

Nee nee, niet achterlijk, maar wel lang.
Maar ik kijk uit naar de rest hoor! :hubba:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 sep 2010, 10:00 
Duizendpoot

Nou, ik vind het nu al achterlijk lang :P
Maarja, ik heb al het onbelangrijke al weggelaten haha :P

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 sep 2010, 11:49 
Oud-Roerganger

Heerlijke vertelstijl heb je, ik zie al uit naar de rest van je verslag!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 03 sep 2010, 12:10 
Duizendpoot

:oops:

Thanks! Ik vind het zelf altijd leuk om een verhaal te lezen waar veel details in staan. Dan is het net of je er zelf bij bent geweest en zo probeer ik ook mijn verhalen te schrijven :D

Ik ga er vanmiddag (misschien) mee verder en anders een ander keertje ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 sep 2010, 17:46 
agribee

Wat romantisch :2view:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 05 sep 2010, 18:12 
Enigma

Deel 2 kan ik in BeeSexy vinden ?

Ik moet ook nog eens een topic in elkaar klussen over mijn vakantie, maar volgens mij was jij (veel) eerder weg en (veel) eerder terug dus ben ik nog niet te laat :lex:

Luctor et emergo !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Ongelezen berichtGeplaatst: 06 sep 2010, 08:06 
Duizendpoot

Ik zal het Sexy reisverslag nog wel een keer maken ja, maar dat ga ik niet op mijn werk doen.... :lex:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur