Volg BuzzyBee op Twitter !Volg BuzzyBee op Facebook !
Het is nu 15 jul 2020, 12:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
Ongelezen berichtGeplaatst: 15 apr 2012, 19:16 
Oud-Roerganger

Corvette Racing wint Long Beach ALMS

Coureurs Tommy Milner en Oliver Gavin van Corvette Racing hebben een zwaarbevochten overwinning behaald in de straten van Long Beach met een eerste plaats in de GT-categorie. Het duo legde in de tweede race van de populaire American Le Mans Series 84 ronden af op het stratencircuit in de Chevrolet Corvette C6.R, met 4,26 seconden voorsprong op zijn naaste belager.
Antonio Garcia en Jan Magnussen klasseerden zich op de vierde plaats nadat hun Corvette C6.R al in de eerste ronde bij een aanrijding zwaar beschadigd raakte.
Afbeelding
Het was de eerste overwinning voor de equipe Milner/Gavin. "Eindelijk een zege," zei de 26-jarige coureur. "Ik doe al sinds 2006 mee aan het ALMS en ik heb diverse malen op het podium gestaan en prima races gereden. Ik had het vertrouwen dat wij vandaag een uiterst competitieve auto hadden waarmee we konden winnen. We hebben een flink robbertje gevochten, maar ik behield mijn voorsprong. Vandaag was Corvette Racing het beste team en ik ben blij dat ik er onderdeel van was."

Milner ging als derde van start nadat de kwalificatie was afgelast door de regen. Hij wist in de eerste ronde een fikse aanrijding, waarbij diverse auto's betrokken waren, te vermijden. Daarbij raakte de andere Corvette C6.R in het Chevrolet Racing Team wel betrokken. Vervolgens ging hij op jacht naar de koploper, de Nr. 56 BMW. Een half uur na de start van de twee uurs-race nam de Corvette-rijder de koppositie over. Na de pitstop lag de Corvette weer derde maar in het vervolg van de race wist Gavin de voor hem liggende Ferrari en BMW weer te passeren om de overwinning voor Chevrolet op te eisen.

"Tommy deed een briljante job door uit de problemen te blijven bij de start en dat was beslissend voor het verdere verloop van de race," zei Gavin. "Toen ik het stuur overnam was de auto in perfecte conditie. De Corvette was door het team perfect geprepareerd.

"Ik kon de Ferrari tamelijk eenvoudig passeren maar Müller in de BMW maakte het mij wat lastiger. Hij liet echter een gaatje vallen en ik kon hem voorbij. Daarna was het oppassen om de banden zoveel mogelijk te sparen."
Afbeelding
Bij de start raakte een aantal prototypes elkaar en ook de Nr. 3 Corvette C6.R kwam niet ongeschonden uit de strijd. Hij werd zowel aan de voor- als achterkant geraakt waardoor hij zijn motorkap verloor en de voorkant, de achterspoiler en de diffuser werden beschadigd. Desondanks wist hij twaalf ronden lang als tweede door te komen.

"Ik weet niet hoeveel nadeel ik had van het rijden zonder motorkap en met die beschadigingen. Ik kende de baan ook niet goed en ik kreeg last van onderstuur. Maar de Corvette is een heel sterke auto, daarom kon ik doorzetten," aldus Garcia.
"Als de auto niet zo zwaar was beschadigd hadden we best wel kunnen winnen," aldus teamgenoot Magnussen.

"De overwinning vandaag laat zien hoe goed de Corvette C^.R, het ontwikkelingsteam en de rijders zijn van Corvette Racing," zei Doug Fehan, Corvette Racing program manager. We hadden absoluut geen ervaring op deze baan met droog wegdek, maar we reden toch direct vooraan."

"De volgende race van Corvette Racing is de zes uurs American Le Mans-race van Monterey op de Laguna Seca Mazda Raceway op zaterdag 12 mei.
Afbeelding
Uitslag GT American Le Mans Series in Long Beach
1. Gavin/Milner - Corvette C6.R - 84 ronden
2. Mueller/Hand - BMW E92 M3 - 84 ronden
3. Sharp/van Overbeek - Ferrari 458 Italia -84 ronden
4. Magnussen/Garcia - Corvette C6.R -84 ronden
5. Fernandez/Turner - Aston Martin Vantage - 83 ronden
6. Henzler/Sellers - Porsche 911 GT3 RSR - 83 ronden
7. Bergmeister/Long - Porsche 911 GT3 RSR - 83 ronden
8. Miller/Maassen - Porsche 911 GT3 RSR - 83 ronden
9. Neiman/Holzer - Porsche 911 GT3 RSR - 81 ronden
10. Brown/Cosmo - Ferrari F458 Italia - 80 ronden