Nou ja dan moet Klaes wel even reageren.
Met deze trekker heeft Piet Reen gereden met een oplegger er achter.
Hij reed toen voor Wouda's meelfabriek in Sneek met zakken veevoer.
Die zakken wogen toen nog 75 kilo,dus dat was zwaar werk.
Nou was Piet Reen een echte knutselaar en uitvinder.
Dus hij had bedacht als ik nu eens een demontabele kraan op mijn trekker maak dan heb ik het veel lichter.
Het framewerk hing dan onder de oplegger,en als het gebruikt moest worden werd het gemonteerd op de trekker.
Ik weet het niet 100% zeker,maar volgens mij ligt er een Volvo motorblok in.
Later is Piet Reen in de kipperij gegaan,de weg tussen Sneek en Heerenveen heeft hij mee aangelegd.
Ik heb een aantal jaren bij hem gewerkt als chauffeur,en heb daar ook veel geleerd wat sleutelen betreft.
Zoon Harry regelde toen alles,omdat Piet een beroerte had gehad.
Maar dat weerhield hem niet om nog van alles uit te vinden.
Toen ik bij hem werkte reden we voor Fernhout,welke in dezelfde straat zat nog geen 200 meter verder.(Valkstraat Sneek)
De trekker gebruikten we toen voor allerhande takelwerkzaamheden.
Kipperbakken er af tillen,of de hele achterkant van de kipper optillen om de tandemas er onderweg te rollen zodat je er beter bij kon te repareren.
Het motorblok was al eens stukgevroren en dus zat er een scheur in het blok.
Als wij hem gebruikten was er één chauffeur/machinist en de ander hield een waterslang in de radiateur voor de koeling en begeleide de slang tijdens het rijden.
Ik zal eens even zien of ik nog wat meer kan achterhalen over deze trekker en zijn werkbare leven.